Thursday 29 December 2011

smuanya kerana ALLAH

semalam tengok citer tentang Dhia kat tv3 wat aku terfikir sejenak...adakah seseorang yg diciptakan untukku yg akan mencintaiku sehingga akhir hayatnya,,,seperti cinta zikir pada Dhia..sgt menyentuh perasaanku...wat aku menangis tanpe di pakse...sgt bertuah sesiapa yg mempunyai or dapat merasai cinta seperti mereka...tp...aku sgt suke dialog Dhia pada zikir yg satu ini..."jangan mencintai seseorang lebih dari kita mencintai ALLAH..."satu lagi dialog dia..."Rupanya ALLAH lebih cintakan Dhia.." yups segala2nya kerna ALLAH..sbb ALLAH juga kita hidup dan mati...cuma kita sbagai hambaNYA sahaja yg selalu lalai dan hanyut dgn godaan syaitan...

pepagi ni layan lagu opick n zikir sgt menenangkan jiwa..segala keresahan hilang pergi jauh dri hatiku ini..alhamdulillah aku xseperti sblom2 ni hati resah gelisah n xtentu arah..aku dpt trima smua yg terjadi dlm hidup aku ni dgn redha..even bnyk yg aku fikirkan tp sbb redha aku ley tempuh smuanya dgn tenang..msih mampu tersenyum sepanjang menempuh dugaanNYA...trime kasih YA ALLAH..

nmpaknya aku kena melangkah lebih jauh lagi dlm mencari rezeki...xboley mengharapkan sesiapa tuk beri aku rezeki...mungkin di sini rezeki bukan milikku..agak kecewa bile jnj yg diberi dimungkiri..tidak terfikirkah mereka apa nasibku selepas ini..kenapa mereka2 menyekat rezekiku ketika rezeki lbh besar dtg dlm hidupku..knapa mereka buat aku begini???aku sgt2 kecewa..tp apa dayaku kalau ianya bukan milikku...aku redha dgn smua ujianMU..kau lebih tahu apa yg terbaik buatku...

"YA ALLAH...hanya kau yg tahu apa akan terjadi di kemudian hari..hanya padaMU aku mengadu dan bermohon...aku tahu kau sentiasa bersama hamba2MU..hanya kau yg mahu mendengar setiap pengaduan yg diadukan oleh hamba2MU...stiap kali aku kecewa,berduka,gembira,bahagia kau sentiasa bersamaku...ketika aku hanyut dgn godaan2 duniawi ini kau gerakkan hatiku untuk berubah...terlalu bnyk dosaku padaMU ya ALLAH...terampunkah segala dosa2ku ini...??"

No comments:

Post a Comment