Sunday 11 December 2011

2 hari 1 mlm brada di kampung..sgt best...keresahan,kekusutan,kebosanan hilang skejap dlm idup aku...cuti yg panjang yg mulenya di anggap bosan da pun hampir berakhir dgn diisi mcm2 benda..mluangkn masa dgn fmly n spupu2 kecik sgt best,,,huhuhuhu...lgpun aku mmg lama xbalik kg...mlm 10/12 seumur hidup aku xpenah menyaksikan gerhana bulan penuh..yg mengujakan apabila dpt saksikan kejadian ALLAH yg satu itu dri awal smpai abis tertutp nya bulan pada mlm itu...apabila ramai2 menyaksikan trase best pula even halaman umah nyai tu di penuhi dgn semut..hahahh..msing2 kibas kaki smbil tgk gerhana...the best la..

esoknya seawal kol 8am srapan da terhidang n bermcm2 makanan da kat atas meja mkn..itula kampung yg sgt aku suke...mkn..mkn..mkn...smpai gemok...hahah...nsib baikla skali skala je balik..klau x mahu lg gemok aku..dala mmg gemok....huhuhu....papepun smbal tumis mak usu mmg the bestla...sambal tumis yg blom dpt aku rase dimana2 kdai mkn kesedapannya...tp..pg tdi sambal tumis tu xde...huhuhu,,

dlm gembira2 ni de gak benda sedih nk citer...hujung bulan 2 tahun depan time tuk aku move dri sscsm..akhirnya terjadi juga perkara yg aku dok fikir dri dulu laie...sedih??yups sedikit kesedihan terpalit di ruang hati aku ni...tp aku xtau knape perkataan tu aku xley nk pamerkan pd org2 yg menyampaikn bite ni pd aku..hnya sbuah snyuman menympaikn smuanya pada mereka...aku mencri seseorg tuk aku luahkn tp..xde sape yg aku rse dpt mendgr smuanya..pada my syg da ku luahkan tp..urm...xckup melegakan prasaan aku...bnyk yg aku ingin luahkan tp...xperla aku xmahu bebankn dirinya...aku kene wat smua sendiri...seperti aku yg dulu...aku kene jd aku yg dulu tanpe sesiapa...pd mak abah aku xcritakan perkara ni..aku xmahu mereka risau...biarla dulu ckupla wat mereka risau...xmahu mereka risau pasal aku lagi...skarang aku ngah ligat mencari kerja...tp aku fhm blom rezeki aku lg tuk di panggil intervw...biala ianya berjln seperti biase...if xde keje gak gi la mne2 shopping complex xpun kedai mana2 kerja part time dulu...jnj duit kete,pinjaman,insurn dan eon tu aku dpt byar...duit blanje biarla xde buat aku...aku blajar satu fasa lagi iaitu keredhaan..klau ini jln aku...aku perlu brani hadapi...

lama sbenarnya tak diduga dgn bnda yg berat cmni...smuanya akn kembali seperti 2010 dulu...aku xmahu kejadian itu kembali smula dlm idup aku...time tu hari2 aku nangis...smpai da xde airmata time tu buat aku...lg truk bile aku xpunya sesapa tuk luahkn apa yg terbuku dihati...smpai aku rse nk lari jauh2 tinggalkn smua org bia aku xjd beban pd sesiapa...stiap kata2 org tua ku pada masa tu menjadi selumbar pling tajam mencucuk2 jiwa dan perasaan aku time tu...aku harap ianya xkan berulang lg...aku berharap dgn sangat...

tersentap n hiba sgt hati ini bile teringat smua tu...hati ku da bnyk kali terluke...tp xde sapa yg tahu...aku juga xperlu critakan pada sesape kerna ianya xperlu lg...parut2 kelukaan jgn kau berdarah kembali....sakitnya xtertanggung...aduhhh

No comments:

Post a Comment