Tuesday 1 November 2011

hari2x sedih

assalamualaikum...

korang penah terfikir tak korang dpt call dri fmly korang yg abah/ayah/abi/babah/papa/abuya da xde lg...korang penah terfikir tak ayah/abah/abi/babah/papa/abuya korang yg korang tgk sihat,gelak2,bergurau ngan korang,beri nsihat tetibe jatuh sakit yg sakit tu ley ambil nyawanya sendiri...mst korang penah terfikir kan..yups...aku pernah terfikir dan bnda2 ni wat aku kekdg menangis sendiri....abah adalah org yg pling jarang kita ajak berborak xseperti mak...jarang tuk kita bergurau senda xseperti mak...jarang kita nak luahkan or share something xseperti mak...yups...smuanya xseperti mak....but bg aku,aku lbh senang nak berkongsi n borak2 ngan abah even jarang dpt pluang cmtu...kekdg abah lebih peka n prihatin pd anak2nya...lbh cool n sempoi dgn anak2nya...asalkan anak2nya tahu jaga maruah keluarga...itula seorg lelaki bergelar abah...

yups...abah...along akan jd seorg yg kuat tuk jaga mak n adik2x...itu yg abah selalu pesan kat along kan..abah slalu pesan bile abah xde along kene amek tugas jaga mak n adik2x...abah xtau nak arapkan sape lg selain along...itula ayat pling menyentuh hati aku saat aku bersalaman dgn abah stiap kali nak kemana2...tp ayat keramat ni paling terasa smlm masa salam ngan abah sblom aku bergerak balik dri melawat abah di hospital....aku hnye pendamkan saja kesedihan tu dlm ati...aku menceriakan diri sbb xnak tgk abah sedih...xmahu buat abah risau...biler abah risau abah akn sakit...xmahu abah sakit...aku xbersedia lg tuk kehilangan abah buat masa ni...along syg abah sesgt...along minta maaf sbb wat abah risau slama ni...
"Allah panjangkn usia abah n ibuku...sesungguhnya aku xmampu tuk hadapi dugaanmu yg tersgt berat n sukar yg satu ini iaitu kehilangan org yg aku syg dunia akhirat ini...berilah aku masa tuk trus berbakti pada mereka..."amin...

smlm abah tanya macam mane ngan baki pemulangan duit dri kolej tu...abah gtau abah bukan nak desak aku ke ape cume klau ley abah nak duit tu dpt balik sblom abah gi haji taun depan...duit tu abah nk pinjam sikit buat gi haji...aku ckp aku nak gi ngan abah ke kolej tuk setelkn benda ni...tp after abah sihat baru gi kolej tu...lgpun aku xkisah if abah nak pinjam smua...duit boley carik tp abah n mak xley dicarik n tiada galang gantinya...smuanya aku serahkan pada ALLAH smoga jln sentiasa dipermudahkan...amin...

abah ngah berjuang saat ni tuk truskn kehidupan ngan lbh sihat lg selepas ni...aku n yg lain berdoa smoga smuanya baik2 saja...k.la ckup smpai sini dulu...mahu bersiap2x n solat...pastu gerak gi tgk abah di hospital...i luv u so much dad,,,to my mom luv u tooo...to my syg luv u always...thanks coz sntiasa ada time sy ngah sedih2x ni...

jazakumullah...wa illalliqa'

No comments:

Post a Comment